Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 13 juni 2013

VAD GÖR EN KATT NÄR DET REGNAR

Det gillar väl inte Prinsen så särskilt mycket. Men han vill gärna ta sig en vända ut emellanåt. För varje gång jag stänger dörren, lyfter han på huvudet i korgen, Snälla stäng inte.....då drar jag bara till den.






Ingen ute.Inte vi heller. Nej det ska vara uppehållsväder, men solen behöver inte skina.


Idag åskar det inte. Fast det låter som det, mullrar långt borta. Videon är från 9.6-13. Häftigt !


Hänger upp gardiner som skydd för solen.


Solskydd. Perfekt ! Ibland har jag båda uppe och en tredje av en annan gardin, men det såg så
konstigt ut. Kan ju ta och hänga tvätt på tork, men det får bara vara lätta för annars tynger det ner nätet.
Fredagen 7 Juni var jag ner en sväng till Nanna,men hon var inte hemma. Så då gick jag en bit bort och in
på gamla Strängnäsvägen, såg något blått nedanför vägen. Förstod var det var. Lupiner.






Det blev motljus, jag plockade några med hem och de bleknar något. Men de finns kvar. Tog hem
för tre år sedan frökapslar och sådde, men det enda som syns i år är blad. De vill nog självså sig.
                                                 

 När jag kom hem efter promenaden såg jag två stenar på fönsterblecket som låg intill påsen
där jag lägger svarta påsen jag tagit upp ur kattlådan.
Ingen Prinsen kom och mötte, låg och skakade under sängen. Grabbarna ger inte  upp.

                                                                 


Tycker synd om Prinsen som bara får vara på balkongen. Ser hur han letar efter någonstans att krypa ut.
Eftersom det inte är helt tätt upptill, kan jag aldrig lämna honom utan uppsikt. I går när jag hade teven på 
så hörde jag inte ungarna som gapade utanför balkongen, Prinsen gjorde det. För strax efter bankade o.bultade det på ytterdörren, Sen sprang de ut. Såg ett gäng grabbar, säkert samma som det brukar vara. Att de aldrig tröttnar. 
Prinsen kan skilja på skolbarn och vanliga barn, men han vill inte gärna ha något med dem att göra.

                                                                         











När jag vill leka vill inte han det. Köpte en ny leksak i Lördags på stan.På Clas O.

Nu sover Prinsen middag. Sedan blir han pigg och alert.Och vi kan leka med denna.




4 kommentarer:

  1. Så mysigt att du har din fine Prins, de som inte haft husdjur kan aldrig någonsin förstå hur mycket de betyder!
    Men jag tycker att det är ett elände med ungarna som fortsätter att bråka med er! Hoppas att de reser bort på sommarlov så att du får det lugnt ett tag!

    SvaraRadera
  2. Hoppas dom där killarna växer upp som dom brukar göra, då försvinner dom nog och plågar inte Prinsen mera. Stackars lille Prinsen, men han har det ju så bra med dig.

    Och jag skall öva på ditt sätt att andas när jag skall sova, verkar bra! Tack för tipset.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt med dessa ungar som inte ger sig. Och stackars Prinsen som inte vet vad det är eller varför de skrämmer honom. Man skulle vilja vrida...... man får inte skriva sådant men du förstår nog.

    Hoppas ni trots dessa "busar" får en Trevlig Midsommar du och Prinsen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fy 17 för att behöva känna så i sitt egna hem...hoppas verkligen att det tar slut på det där eländet... Kram på dig!

    SvaraRadera