Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 27 november 2011

FÖRSTA ADVENT 2011


Är det något särskilt med den här dagen.?
Alla har vi ganska säkert som amen i kyrkan plockat fram våra stjärnor samt stakar.

I en del städer är det Julskyltning i stadens butiker. Och Julmarknader på olika utvalda ställen i staden.
Kanske även i småbyarna.Och på mindre orter. Jag har alltid bott i en stad.
Vet inte hur det är att bo på landet. Mer än det jag sett på TV.

Hade tänkt fara in till centrum. men här är inte vädret särskilt gynnsamt.
Kanske det lättar framåt dagen.


Hörde att Berit var i farten . Till mig har hon inte kommit än.Är och hälsar på hos andra bloggvänner
så länge. Far väl på sin turne´ över hela Sverige.

Jag hade en barndomsvän som hette Berit. Henne såg jag upp till hon var på dagen ett år äldre än mig.
Så har vi Berit Bohm den sjönsjungande.Men den här var den enda som hennes namn nämdes.
De andra känner vi som är lite äldre till väldigt väl. Kanske kan roa en del av mina fina bloggvänner
som jag har från norr till söder,öster o.väster i Norden.




                                                                   


Ville ha  den med Sven Melander, men ljudet var för dåligt.Den han berättar om Berit men kallar henne Beijrut.


Har jag någon bloggvän som heter Berit ?


Vad gör vi en dag som denna.?
Jag som bara har mig själv att tänka på,
Inte tror jag att det kommer någon hit,
Alla har ju sitt hem och håller sig där
Varför gå ut när man inte behöver
Om Du inte har en hund förståss
Då måste Du gå ut vilket väder det än är
Tänker avvakta
Kanske det lättar
I molntäcket
En liten glugg

Så ser vi den



































9 kommentarer:

  1. Så juligt och fint du fått här!

    Här lär det vara Berits lillasyster som är på väg.

    Trevlig advent!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen lpyntat fint på bloggen! Jag har också snöflingor på min! Visst är det kul! Ditt inlägg är, som vanligt, fint och tankeväckande. Din dikt är en sån som jag skulle ha kunnat skriva. Fast jag är inne idag på grund av en bacill, usch! Har ingen röst.
    Tänder ljus så här och har det allmänt mysigt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag tittar in på din fina blogg och önskar dig en trevlig första Advent.

    Jag hoppas att inte Berit är på väg hit utan försvinner lång väg från oss.

    Jag har broblem när jag skall skicka kommentar så därför skriver jag min adress här - bloggmormor.blogspot.com.

    Hälsningar Siv

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort på din blogg

    SvaraRadera
  5. Men åå så fint och julpyntat du har det! Du är duktig, du...*L*
    Hoppas att du inte blåser bort med Berit nu, håll dig inne! Kram!

    SvaraRadera
  6. Den sista videon är tydligen fler än den töntiga som är menat för Orkanen.Jo kanske den Robert G d.ä. Där han är utklädd till en tjej som heter Berit.


    Julpyntet på bloggen har Babbi hjälpt mig med.Hon är suveränt kunnig på sänt här bl.a.

    hoppas jag kan roa Dig ett tag.

    SvaraRadera
  7. Berit har fladdrat förbi här men inte lämnat några bestående spår.

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  8. Hade du bott närmare hade jag kommit öve rmed nybakade pepparkakor! Nu får det bli ett bloggbesök istället.
    Vi har fortfarande luftburna ledningar men de grävs ner mer och mer. Tack o lov!

    SvaraRadera
  9. Äntligen lite härlig Adventskänsla,mmm! Vi blev ju blåsta på alltihop i dubbel bemärkelse *flinar* Berit var en riktigt ragata,puh men idags skiner solen som om ingenting hänt!
    Ha det gott,kram!

    SvaraRadera