Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 25 september 2011

PÅ FULLT ALLVAR OCH LITE LEK

Idag har jag suttit inne så gott som hela dagen.Men först i morse var jag som vilken annan morgon som helst ut och matade Bruna och hennes mamma. (som vi tror att det är) de håller samman.Brukar säga till Bruna när jag kommer, var är mamma katt då, så skuttar hon iväg efter ha ätit sig mätt och efter ett tag så kommer det två svarta katter efter varandra.Eller om det är samma.Det vet jag inte. Talar jag bara lite lugnt och tyst så vet de att jag inte är farlig.Men att försöka få klappa, nej det får jag inte inte ens med handske.

Sedan har jag suttit här vid datorn och försökt få dit lite gadgetar på bloggen.Vilket tyvärr inte lyckades, och  det såg en av mina fina bloggvänner, vi är även FB-vänner. Så hon undrade om jag inte ville  si och så ha det.
Så nu har hon fixat in, så de som vill, kan gå in och se mina foton på Picasa webalbum.

Är fortfarande besviken på att inte ha en fotoblogg. Det blir väl att jag får köpa en digital, jag fick en av en bloggvän. Men den är så tung och nästan för stor för en ficka.Den nya mobilen är också lite klumpig för mina små händer och svaga handleder.
Så här fint foto kunde jag ta med min gamla mobil. De fotona kan jag få in på mina inlägg.
Men jag vill ju ha nya foton med vid varje nytt inlägg jag skriver.

Detta har jag haft med förut.Det har jag tagit från tvärbanans tåg på min väg till Globen City.Och ögonkliniken där jag opererades för gråstarr.Önskade jag hade nöjt mig med det som var akut.Det högra.
För  i det vänstra fick jag efterstarr och fick genomgå tre laserbehandlingar. Tyvärr blev det inte lyckat.
Ser som genom det minsta nålsögat sa läkaren.Till och från kommer en hinna framför så jag knappt ser någonting.Har köpt droppar på hälsokost.Strix  med blåbär o.Methocel. De dropparna är för ansträngda ögon för sådana som använder kontaktlinser och sitter mycket vid dataskärmar.Det sistnämnda stämmer ju in på mig. De duger.

Den här sommaren kom jag inte till Globen City. Den 28 September 2010.är detta fotot taget.

Här håller de på och ändrar infarter.Bruno som körde mig  dit.Höll inte på att hitta rätt.Men till slut så kom han rätt och körde ner i garaget.
Här är Bruno vid sin kolonistuga.

Vi träffades på Maxi Söndagen den 7 December 2008 och stod och pratade länge och väl, det slutade med att han körde mig hem.Sedan har vi hållit kontakten tills det kom flickor in i hans liv.Jo då,  jag har träffat dem också. Fast nu var det längesedan vi sågs och pratade i telefon.Vi är FB-vänner.
Men han håller väl på med sitt och jag har mitt.
Och vad jag håller på med det vet Du redan.

Hoppas att jag snart får hjälp med att föra in även denna lilla katt till Djurhjälpen i Mariefred.

Har bestämt att jag inte ska ha någon katt.
Den här katten heter Sussi och hör till Hjördis  Min vän genom Stay Friends.
Fast nu är vi även FB-vänner.Jag har passerat 100 stycken och fler blir det.Många av mina fina bloggvänner är jag ju också vän med där.Kanske med Dig som just nu läser detta.

Nu ska jag fixa till lite mat.
Men det blir i all enkelhet något helt annat än en  spriralmakaronipudding.

Ha det så skönt i höstvädret passa på och njut så mycket det går.Innan snön kommer.
Detta är från i vårvintras.2011




12 kommentarer:

  1. Jo du Majsan, nu får man verkligen passa på att njuta! Vi har haft en härlig dag idag och det ska bli varmt och gott i morgon också.

    Hoppas att ni lyckas få fatt i de andra katterna också innan kölden och regnet kommer.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej på dig du vänliga och ödmjuka människa. En vinterbild neej! Jag försöker hålla fast sommaren så mycket jag kan, men hösten kommer och sätter krokben för mig hela tiden och snart ligger sommaren begraven under en halv meter snö!
    Jag har följt ditt jobb med katterna och jag tycker det är stort av dig att du verkligen tar tag i saken och gör något. Om alla brydde sig om sina husdjur skulle vi inte ha såna här problem.

    /Conny

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg! Fina bilder! Hoppas du snart får möjlighet att ha en kamera som fungerar till bloggen.
    Nu har du gjort så fint här. Det är så fräscht med vattnet!
    Ha en fin måndag och början på den nya veckan!
    kram

    SvaraRadera
  4. Har kikat runt lite! Kommer tillbaka en annan gång.Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  5. Snö...hjälp! Den hoppas jag dröjer ett bra tag till.

    Tror minsann att du också gjort om en del härinne på bloggen, jättefint är det!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har det bra!
    Här är jag pigg som en mört denna morgon. Just iväg till jobbet. Det ser ut att bli en solig dag, skönt det för jag vill faktiskt inte att vintern kommer jättesnabbt i år.

    Sköt om dej bra!
    kram

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Kul med en ny kamera! Då ser jag fram emot en massa fina foton här på bloggen framöver. Fint väder ska det bli också, indiansommar till och med så det är bara att passa på o vara ute så mycket det går.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Roligt att jag sporrade dig att gräva fram stegmätaren! Det finns så mycket som vi inspireras av här i vår värld. Jag inspireras av att läsa din blogg! Och att få kommentarer! :)
    Godnatt kram!

    SvaraRadera
  9. Nej jag tror inte att jag besökt Mimmis fotosida :)

    SvaraRadera
  10. Nu har jag den här bloggen som mina favoriter..många kramar från Personliga P

    SvaraRadera
  11. Jo tack! Vi ska sköta om oss. Undvika alla bobbor och hostiga folk... :)

    Ha en skön helg!
    kram

    SvaraRadera
  12. Du gör ett bra jobb med katterna. Igår var jag ut och gick i skogen i det härliga vädret. Jag vill verkligen inte ha snö än, tycker det räcker om snön kommer till julafton.

    Ha det så bra! :)

    SvaraRadera