Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 12 september 2011

KORRESSPONDENS

Mellan Journalisten Catharina Djufeldt och mig.

Jag skrev så här:
Hej Catharina !


Jaha det blev ingen storm på telefon., Som jag hade trott.


Ingen ringde att de hade sett det. Bara Maggan som läst det på bibblan i deras LT.


Gick till Länstidningen och fick fyra tidningar för att skicka till mina systrar,Dottern och en kusin i 
Nybro. Hade behövt flera. Kanske jag kan få det.


Mina grannar var imponerade.


Sa ju upp bekantskapen med de dåvarande vännerna, förresten inte många som har en tidning, kanske inte ens en bostad, om de ens lever.


Hade velat kunna läsa på nätet, min väninna kunde men inte jag. Error.

Blev nog lite överrumlad  när det stod grogg, det är ju gubbar som sitter i en salong och röker cigarr,
som dricker grogg.Men Du ville väl att det skulle rimma.
Men det kommer vartefter jag träffar på folk, så tittar de lite extra på mig, då frågar jag om de läst om mig.De svarar nej.


Känner mig stolt att jag vågade genomför detta.
Min Mamma och Pappa hade varit stolta.


Hade velat ha det där fotot som Jonas Andersson tog  ute på balkongen,
redaktionen visste inte. Kanska Du vet. Vänligen ge mig ett svar.


Sensommarhälsningar  Mi
****************************************************************************
Hej Mi och tack för mig ! Jag har haft semester i tre veckor, välbehövligt, och började jobba idag.
därför har Du inte hört av mig tidigare.
Jag tyckte själv att reportaget blev bra i tidningen, rubriken har jag inget inflytande över. Det är
redigeraren och del 2 chefen till syvende och sist som bestämmer den detaljen.
Men jag tycker nog själv att det ger en lite lättare stämning vad gäller den här sortens material,
om man kan leka lite med ord, givetvis med respekt  för personen i texten, och även om grogg bok-stavligt talat är en blandning av starksprit och någon läsk eller dylikt, så tror jag att gemene man
direkt förstår vad som menas.
Den här sortens material lägger vi aldrig ut på nättidningen, men alla prenumeranter kan via sitt prenumerantnummer kan gå in och läsa tidningen digitalt.Det är nog därför Din väninna lyckats
och inte Du själv.
Vi kan ju inte lägga ut alla texter på webben, av nyhetstexterna är det bara kortversioner som 
publiceras där, och som, sagt vad det gäller del 2 har ansvariga fattat beslut om vad som läggs ut och inte.


Jag är glad över att Du vågade lämna ut Dig själv, så som Du gjorde, den här historien kan säkert hjälpa en och annan.
När jag tidigare har träffat nyktra alkoholister som berättat vad de gått igenom, har jag fått mycket
samma reaktion som från Dig.
De har varit stolta över sin styrka och har hoppats kunna påverka dem som ännu inte tagit steget.


Så fortsätt Du att vara stolt över vad Du har åstadkommit och fortsätt att gå med rakburet huvud.


Många hälsningar !
Catharina









9 kommentarer:

  1. Den journalisten verkar ju riktigt sympatisk och nu fick vi ju också en förklaring till varför artikeln om dig inte gick att läsa på nätet.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Håll huvudet ännu högre om du kan!!! En otrolig bedrift av dig att kunna ta dig ur eländet!
    Och ditt jobb med alla hemlösa kattstackare...du är beundransvärd!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  3. du är verkligen bra tycker jag som orkar berätta om det hur du haft det må så gott

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig och vettig reporter! Jag letade också efter artikeln på nätet utan resultat, men nu förstår jag ju varför.

    Håll huvudet högt, du är minsann lika mycket värd som alla andra!

    SvaraRadera
  5. Oj i vilken tidning var du med? Har helt missat detta, så synd. Klart du ska vara stolt som lyckats bryta dig ut från ett missbruk! Det är starkt gjort att klara det. Varma kramar

    SvaraRadera
  6. Säger som Catharina, fortsätt gå med högburet huvud och var stolt över det du gjort! Kram!

    SvaraRadera
  7. tycker med den reportern va jättebra ,starkt gjort av dej att berätta om ditt liv, kramen

    SvaraRadera
  8. Svar på din undran hos mig: Jag stod i baren högst upp i gamla Skatteskrapan och fotograferade ut genom fönstren.

    SvaraRadera
  9. Du är en fin människa! Och så långt du kommit!
    Så gärna jag skulle ha läst artikeln... Grattis till att ha genomfört detta!

    Ha en fin dag!

    kram

    SvaraRadera