Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 6 september 2011

KATTERNA

I Söndags kom Eva från Mariefreds katthem. För att försöka få in de fläckiga, möstrade svart-vita.Jodå till slut lyckades det med doft från gädda.Ringde nyss för att höra hur de mår. De är så rädda har gömt sig och vägrar komma fram.
I går kväll var vi tre Irina, Sofia och jag ute i hopp om att få in kattmamman och Lilla Bruna.Men det ville sig inte. De är inte så dumma så vi tycks tro.De verkar förstå att det är något skumt på gång.
Jag fick behålla den gallerförsedda buren.Släpade ut den och försökte få galler-´grinden stå öppen så pass att  om hon gick in i den, kunde jag dra åt med snöret. Men lilla grinden slog igen ville inte stå öppen fick ta en gren och hoppades att det skulle funka. Lockade hon kom kände lukten på sardinerna, men fick lite tonfisk i väntan på det som var inne i buren. Hon stack in tassen drog åt sig sardinerna.Klyftigt. Ute katter är ju vana att skaffa sitt byte syns tydligt. Då jag efter ett tag började mata dem med en stekpincett.

Lilla Bruna är räddare än de andra två var.Men jag får nog försöka fara och köpa några strömmingar, som jag kan locka in henne  med.
Tror inte jag vill att hon minns mig, som den som tog fast henne. Men det finns inte mycket annat att göra, än att jag får försöka morgon efter morgon i hopp om att lyckas till slut.

Det är ju det bästa för de små.Även mamma och förrförra årets unge måste fångas in.Det kan bli värre.Men jag får ingen ro förrän alla är i säkert förvar på Eva Söderbergs kattpensionat./hem.
Andra tar betalt, Eva tar in katterna gratis.Det borde hon få en eloge för.

Skriver när jag vet något mer intressant för Dig att läsa.
Håll tummarna !

7 kommentarer:

  1. Vilken välgärning du gör Mi! Även om du inte vill bli ihågkommen som den som tog fast dom så är det ju för deras eget bästa. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Så underbart Majsan, att ni i alla fall har lyckats få tag i några stycken av ungarna.
    Du är verkligen en djurens vän!!
    Stor heder åt dig!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. vad bra för katterna att det finns så fina människor som du å hon Majsan ,hoppas de kan få sig ett bra hem!

    SvaraRadera
  4. hmmm läste fel hon hette ju Eva som hade kattpensionatet;)

    SvaraRadera
  5. Mi skriver : fick reda på att de två som blev infångade har ätit idag.

    Försökte få in Lilla Bruna i buren med strömming som jag vet hon älskar.
    Men det gick inte att lura henne, hon fick några bitar utanför tänkte hon skulle ta det andra inne i buren. nähä, får försöka i morgon bitti igen.
    Hon sprang in i busken med en bit som nog var till mamman.Hon ska fångas in också och hennes unge från förförra våren,som jag har matat tidigare då och då under min balkong, men tyvärr så hittar skator och kråkor maten där det är så öppet.Så det fick jag sluta med.

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får tag i de båda andra också och att det går bra för dem allihop sen.

    Ha det gott!
    Susanne

    SvaraRadera