Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 29 maj 2015

KATTHIMLEN

Många katter har kommit till regnbågsbron.


Alla mina som jag har haft.
Och Dennis katt Denize fick avlivas på Animalen. En dyr kostnad, som han tyckte hon skulle ha.
Men vara kvar därinne, ville han inte bara jag. sa till Denize nu kan du släppa taget, glömmer dig aldrig. Pappa kommer inte in mer, hälsa alla dina syskon o mamma Missan. Mamma Missan blev skjuten med ett salongsgevär med slutstycke i köket på Lodstigen. Sedan lades hon i en tygkasse i frysen. När Dennis skulle begrava henne, gick han till skogskullen bakom huset, lade lite mossa över henne, för att nästa dag fortsätta, men då var Missans kropp borta. Säkert en räv som snott kadavret,

Så hon fick ingen värdig begravning. Det fick inte varken Gustaf  eller Bus-Anna, de  avlivades med varsin spruta i nackskinnet inte samma år En jägare gjorde det på avlivningsstationen i Pershagen.. Inte mamma Missan hon var en hittekatt, som sprang och pep på skolgården under examen  Juni 1984 i Pershagen.
Sedan bars hon hem av Henrik som bodde på samma gata som vi men han var allergisk, så det blev min dotter som bar in henne över min" döda kropp", var rädd för katter då. Men kom att älska dem alla.

Älskade katter, så kloka och finurliga.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar