Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 20 augusti 2013

ENSAM HEMMA

Igår sov han i sin korg tre vändor, känner sig trygg då jag är hemma. Har jag fått för mig. Vad som händer när jag i te är hemma vet jag ju inget om.
Förra  veckan Torsdag gick jag till miljöstationen med mjuk/hårdplast och metall. Nanna bor intill.
Gick dit men hon var inte hemma på väg därifrån kommer Nanna. iklädd tjock kofta o.solhatt modell
herre, gick in och fikade.


Hade sagt till Prinsen kommer snart. Men efter vi fikat sa jag vi går till Ulla-Maija hör hur hon mår,
hin är lite äldre än oss. 81 år. Lite dement. Tycker vi i alla fall.
U-M är utan katt. Ville ha en ny, men katthemmet sa nix, hon är för gammal. Hon har haft katter hela sitt liv. Hennes son skulle skaffa henne en.Men vi tyckte hon skulle tänka på sig själv nu istället, kanske ta en resa längre bort. Som hon inte kunnat då hon hade katter. Hon skulle tänka på det.


När jag gick låg Prinsen så här, men efter tre timmar och en kvart satt han vid ytterdörren och lyssnade
efter mina fotsteg. Så långe brukar jag inte vara borta hemifrån. Riktig såg hur glad han blev då jag öppnade dörren.

Han älskar att vara på rastplatsen, tror jag det, frisk luft. Mängder av dofter.Han har koll på allt.


Gör allt (nästan) för denna underbara katt, bara för att han ska trivas. Vilket han gör, tror jag.
Efter att jag köpte en karda, tycker Prinsen det är så skönt att jag drar lite över ryggen.


                                                   Då får jag med de undre håren också.


  Hej då från Prinsen ! Vi ses snart igen.

3 kommentarer:

  1. Att han känner sig trygg och stortrivs med dig är det ju ingen tvekan om och vilket fint bildspel du gjort.
    Har själv haft katt som satt och väntade när jag kom hem. Gick en annan väg en gång så hon inte såg mig, Men hon hoppasde upp i fönstret samma tid. De är kloka katterna.

    Tack för din kommentar. Rådjuren var så nära, tog själv en bild med Xperia. Men fåglarna sticker ju iväg där går det inte.

    Må gott och ge en nospuss till Prinsen. Är så fin.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart han känner sig trygg, det är ju ni två och jag tror inte bara att det är att han trivs, ni trivs med varandra! Han är så otroligt söt!
    Agneta kram

    SvaraRadera