Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 8 juli 2013

LITEN SOMMARHÄLSNING

Vilken härlig katt jag har. Har inte tråkigt en sekund. När Prinsen blir uttråkad ,händer lite då och då.
Hittar han på lite fuffens, men vad gör det när solen skiner och hela himlen är ljuvligt blå.
Han gillar inte att jag sitter så ofta vid datorn, så nu har jag börjat med att ägna mig mer åt att sitta på
balkongen, men då lägger sig Prinsen och sover på en skuggig sida.

Då jag går in och han upptäcker det efter ett tag, gäspar han stort sträcker på sig och hoppar upp
på endera brädorna och spanar ut över nejden.

Nu börjar jag fatta, då jag går ut behöver han inte vakta,Och när jag ska äta vill Prinsen och det.

Nu strular det, går inte att överföra videosnuttarna.


Kan inte göra något åt det just nu, men det ska vara en video när han ligger här ett tag-
Lika bra de bara hoppar och fladdrar.


Igår var det nästan för varmt för Prinsen, hänger upp tunna gardiner på nätet som solskydd.
Kanske inte så snyggt men väldigt praktiskt. För oss båda som inte gillar att sitta direkt i solen.


Inte vet jag vad det är för fel.Har ju alltid gått att överföra tidigare. Tror till och med att blogger tagit
semester.



Nu har han ett av sina race, antagligen glad över att kunna gått på lådan. Eller är på väg, minns de andra jag hade de sprang väldigt efter de gjort stort i lådan. Prinsen har en förmåga att sprätta den finkorniga sanden över stora delar av golvet.Så det blir att sopa och sopa allt eftersom.
Men det gör jag så gärna.

Börjar förstå mer och mer hans kroppsspråk. Han vill gärna dela min vardag, gillar bara då han har annat för sig att jag får sitta här. Som jag gör nu en stund men snart pockar han på uppmärksamheten med att
komma och tigga godis. Har det i burkar här intill mig på hurtsen


Här kan jag sitta men inte då det är gassande sol. Förr hade jag ju en blommande balkong, nu
är det framför den i stället. Han är ute hela tiden och sträcker ut sina små armar genom nätet.

Nu blir jag "galen" titta den videon jag tog igår när min dotter och mina barnbarn kom ett par timmar.
Den kom in men inte de andra, lustigt.

Vet Du varför inte videon är stilla utan rör sig hela tiden.- Så var det aldrig förut.

Det var allt jag fick på pränt idag, kommer snart igen.
Skön sommar till alla och må så gott.




2 kommentarer:

  1. Tack för sommarhälsningen!
    Härligt med Prinsen som är ett så gott sällskap och också barn och barnbarn. Önskar en skön fortsättning

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Jag älskar katter och har katt själv. Dom är så underbart fina och kloka. Villken fin bild på en underbar vacker misse du visar.
    Kramen!

    SvaraRadera