Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 21 juli 2013

KAN DET BLI BÄTTRE .....

när solen skiner från en klarblå himmel, det blåser friska vindar och tur för det skulle bli för hett
annars även för Prinsen  som inte alls gillar att ligga i solen. Han söker sig till skuggiga ställen.
Brukar hänga upp gardiner som skyddar men stänger inne värmen. När dörren står öppen går han
och lägger sig i korgen. Han känner sig trygg där, har jag fått för mig. Den är nästan för liten för
honom.Men katter vill ju kura ihop sig, sträcka ut sig kan han ju göra på balkongen.

Du får nöja Dig med ett gammalt foto.
För mitt SIMKORT har lagt av har varit utan nu sedan i Onsdags.Fruktansvärt, har ju haft mobil/kamera
sedan 2006 via Telenor, som då innan de bytte namn hette Vodafone. Det står det på SIM-kortet.

Inte kunna ta en bild eller spela in en video på så lång tid, jag  mår inte bra. Känner mig oklädd.
Inte ens min digitalkamera funkar, där fattas batterier, bytte, men den funkar ändå inte, Kan minnet ha blivit för gammalt. Den har ju legat oanvänd länge nu.

Trodde han kunde sänt det med il-post. Nej tre arbetsdagar .Fred-Månd.Tis har jag tur får jag det på Onsdag.

Hade tänkt göra en tårta till Madeleines namnsdag men har ju inget att fota med. Så jag köpte en
Almondy cheesecake Blueberry. Letar bilder, finns inte. typiskt.  Håller på att bli galen, i morse
hörde jag underliga fågelläten inte bekanta ljud, kanske varning för rovfågel. Det hade varit kul att
banda..

Kom iväg till en loppis i hyresgästföreningens källarlokal. De vet vad jag vill ha. Idag fikade jag 10 kr.
för kaffe o.en bakad längd. Gott kaffe. Sedan köpte jag ett läppstift Oriflame, sommarrosa. En av
tjejerna säljer det och har själv varit konsulent för varumärket. Det var som att ha en egen liten firma.
Som knappast gick med vinst. För att locka mina kunder gav jag små presenter,.hade visningar och bjöd
på vin, i hopp om att de skulle handla mera. Underbar tid. Som jag trivdes. Sålde även Tupperware.

Köpte tre barnböcker  av Inger och Lasse Sandberg. Tummens Mamma slutar röka, 2006,Tummens resa  2007 och
Tummen tittar på natten.2008
Tror mina barnbarn är för stora.
Har själv aldrig läst dem. De skojade och sa läs dem för Prinsen. Kan jag väl.

Får väl sluta gnälla det blir ju inte bättre. Men vad jag avskyr att vänta.....på vad det än må vara.




Utom på att växtligheten frodas ,bordet fick inte stå där, så jag sköt det under balkongen. Tar
fram det när jag får fikabesök. Kan ju komma någon för bi alla är nog inte på semester. Inte jag
heller för det har jag ju jämt egentligen. Och skönt är det.  Må så gott allesammans. Och tack för en rad, det gör mig glad.






5 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort på din Prinsen ...

    Visst är det svårt att vänta ... speciellt när man blir hindrad att göra något man vill och då inte kan.

    Bra att det gick att skjuta in bordet under balkongen och kunna ta fram det vid lämpliga tillfällen.

    Kram Eva VaVa eller Skatan kanske

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt foto!!!! Ja jag är väl egentligen inget större fans av tårtor, men en riktig gräddtårta med jordgubbar på sommaren är svårt att motstå;) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina foton, jag ser ju Prinsen på båda! Han är faktiskt en ovanligt vacker katt. Och han är nog lika förälskad i sin matte som matte är i honom, annars skulle han nog inte komma när du kallar på honom. Det ser jättemysigt ut på din balkong! Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Prinsen mår som just en prins hos dig! Ser så fint ut på din balkong där han kan se ut, både från högt och lågt.
    Synd att du inte kan fota, helst ska ju allt fungera utan strul!

    Ha det gott i sköna sommaren.
    Kram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Hoppas Prinsen uppskattade böckerna. Men jag undrar ju också om du läste för honom?
    Med lite fantasi kan man få det att se ut som Prinsen sitter och vinkar med vänstertassen på balkongen. Men tittar man noga så ser man ju att det är något som står bakomm

    Han är verkligen för söt din Prins. Härlig bild där han sträcker ut sig. Och visst har vi det bra vi som har semester jämt. Jag fattar ännu inte hur jag hann jobba förut.

    Ha en fin helg

    Kram

    SvaraRadera