Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 16 april 2013

RAPPORT FRÅN PRINSEN OCH HANS MATTE

Milda makter vilken ljuvlig katt jag fick. Han är min skatt.

Aldrig har jag haft så roligt, varje dag får jag ett gott skratt.

Han ger mig positiv energi till tusen. Klart lite i vägen ibland.
Men det får jag ta i beräkning. Tror vi förstår varandra perfekt,
ibland räcker det med ögonkontakt.

Mjuk och go härlig sängvärmare. Blir jag för varm, flyttar han upp
till brädan. När han gör det, då har jag väckt honom för första
gången jag går upp. Då verkar det som han vet att snart vaknar hon
och går upp igen. Tre till fem gånger per natt går jag upp. Ganska
störande för en katt som vill sova.


Idag regnade det så det inte gillades att ligga ute under paraplyet som han gjorde i går och
även i huset. Tog in allt och la utan att tänka på den lilla korgen på brädan. Då hoppade han upp
och la sig där.


Han har så många kul saker för sig, men leker inte lika mycket som han gjorde i början.
Men han pockar på sin uppmärksamhet när det gäller måltiderna. Då sätter han sig på sitt
bord och tittar ner mot sidan där tallriken med blötmat brukar vara.

Då kråmar han sig väldigt, för att ställa in sig, så jag ger honom av den lilla påsen med små
bullar i gelé. Förut slickade han bara i sen den.Men jag har lärt honom att det går att äta de där
miniatyrfyrkanterna. Lite pytt-aktigt.




Här på tröskeln mellan hallen och stora rummet brukar han ligga och till och med sova.










Det var ett litet axplock ur Prinsen vardag, skriv gärna en liten rad
så blir jag glad.

12 kommentarer:

  1. Att Prinsen har det bra går inte att ta miste på:)
    En riktig godbit är vad han är och han vet nog om det också, skulle jag tro och precis så ska det vara.

    Kram till dig Mi!

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastskt ed den poitva energi som kissen ger. Men du Prinsen dt som hanbehöver. Ha en skön vecka!kram
    /Ulla

    SvaraRadera
  3. Att ha katt berikar livet..jag skulle inte klara mig utan Lars-åke..han har till och med humor kattafan :). Njut av Prinsen du och av att han har det bra hos dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk vad en katt kan göra! Jag tror inte att de som aldrig haft djur kan ana hur mycket ett djur klan betyda! Själv växte jag upp med hund, men nu har mina föräldrar hand om en katt och de är så lyckliga!

    Du undrade hur jag gör rörliga bilder, det gör jag på den här sajten:
    http://picasion.com/

    Hoppas nu att grabbarna slutar trakassera dig när snön smält undan. Till hösten går de förhoppningsvis i en annan skola.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så gullig han är. Jag ser att han gillar att möblera om hos dig...i varje fall när det gäller mattorna. Jag önskar Prinsen och dig en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Så mysigt han har det på sin bräda! Man får sina rutiner med djuren. De förmiddagar jag är ledig vet Junior precis vad som händer. Barn som ska till skolan, en sovstund när matte äter frukost, kanske en sväng ner till tvättstugan. En sovstund till när jag dricker kaffe och sen promenad.
    Man har sällskap av varandra även om man inte är på varandra hela tiden.

    SvaraRadera
  7. Så söt o fin han är, en riktig gosekatt! Lisa

    SvaraRadera
  8. Prinsen, ja han har det allt väldigt bra hos dig :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilken liten filur!
    Thiiii!
    Önskar dej en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  10. Alltså, Prisen är jättefin och man älskar ju sin husdjur, jag menar, husvarelser (!) så vansinnigt mycket och så tomt det är utan dom, man skrattar var dag när man har katt och/eller hund, eller hur!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  11. Åh vad mysigt, Mi! Det märks verkligen att ni trivs med varandra <3
    Kram o nospuss!

    SvaraRadera