Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 10 april 2013

LUNCHEN VAR PAJ

Men funkade för min aptit i alla fall. Var bjuden till en väninna i stan. Förut var vi tre men nu är vi två. och två. Ordentligt mätt blev jag, för det var en god sallad till pajen.


Se själva så förstår Du. Vi åt halva och den andra halvan ska väninnans andra hälft få till middag.
Hade tänkt laga en själv men det har inte blivit av. Kanske det blir snart. Kan äta äggstanning men
inte stekta eller kokta ägg på grund av  att mina gallgångar är kvar efter operationen när gallblåsan
avlägsnades. Några år sedan.

Om det är äkta eller dekorationsfrukter vet jag inte, men frågade om tulpanerna var det.Nej de var inte
riktiga. Såg så ut.


Efteråt var det kaffe och en kaka. Och den förevigades med en videofilm. Som bevis hur trevligt vi
hade.


Jag fick presenter också, får alltid något när jag varit och hälsat på M. Hon hade varit i Thailand,
Och forslat hem dessa
Bordstabletter med glasunderlägg. Med guldtryck  och med tanke på det gröna i mitt kök.
Måste ha ett större bord för att få plats med dom, annars ligger de för tätt och det är inte snyggt.

Något annat fick jag med som M stoppat ned utan att jag visste. Var dessa små söta brickor, de ska jag ha till mina mackor på morgonen


Visst är de söta. Kan ha dem när jag fikar på balkongen också.
Dessa läckra frukter fick jag på skoj, som prydnad.Tog upp ett äpple och började gnaga på bussen.
Satt med en bekant från Afrika, han sa jag har mina egna, men inte kan jag bita i ett äpple så där, nej inte
jag heller sa jag för det är i plast. Oj vad vi skrattade. Sedan berättade jag om min granne som flyttat
Tsehay , hon var från samma land och pratade samma språk. Sa, är vän med henne på FB, ska hälsa
till henne från Dig. Han blev så rörd. Hon bodde högst upp i min trapp. Hon flyttade för att komma närmare sitt arbete, så nu bor hon i Skärholmen. Hon var så trevlig, kunde inte många ord Svenska när
hon flyttade in, men lärde sig fort och fint utan brytning. Beundransvärt. Saknar henne lite.

Prinsen blev nog glad över att jag kom hem så han kunde få gå ut på nätade rastplatsen och jag satte mig
vid datorn och gick ut på nätet.
Nu kom han in. Innan har han gått in och ut många gånger.Han tittar var jag är och jag tittar att han är kvar där.
En trevlig dag är till ända. Nu sover jag nog gott i natt. Förresten det gör jag varenda natt, sedan Prinsen
lagt sig vid mitt högra ben så har mina kramper försvunnit helt.


Nu fick han vara med i detta också. Duken är ej av papper, den är ur serien Äpple som Coop hade
för en del år sedan. Har med vit botten också. Både duk och gardiner.

Tack för att Du skriver en rad, för då blir jag glad.

3 kommentarer:

  1. Mums... paj är gott! Ni hade en trevlig lunchträff du och din väninna och vilka fina presenter du fick :)
    Prinsen har det så bra hos dig och jag är säker på att han trivs!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, som lockar till pajbakning....
    Lunchträff borde man se till att ha litet oftare än vad som blir, åtminstone här:)
    Ha en fin helg Mi!

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Det var en trevlig film du lagt upp. Nu vet jag en hel del om er :).
    Tack för din kommentar.
    Tråkigt när vänner försvinner så där bara. För mig har det blivit tvärtom. Har fått mycket mer nu när jag bytte, även från mitt andra ställe som jag inte ens varken hört talas om eller sett bloggar på. Sådant är ju alltid trevligt.

    Hoppas lusten kommer tillbaka igen. Det brukar ju gå lite i vågor det där. Ialla fall för mig.

    Det är det värsta när man börjar komma upp i åren själv, att alla försvinner, nu menar jag inte från bloggen utan från livet. Det blir fler och fler.

    Må så bra
    Kram

    SvaraRadera