Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 12 februari 2012

VEM FIRAS I DAG




Strandvägen i Stockholm.

Min Mamma föddes i Stockholm den 12 Februari 1913.
Så idag skulle Mamma fyllt 99 år, om hon levat.


När hon fyllde 70 år var det stort kalas i Lidingö.
Hade hyrt en lokal, där vi samlades, familj,släkt och vänner.
             



Den här blusen är inte speciellt för Mamma.Vet faktiskt inte hur hon kunde välja tvärrandigt.
Som var så noga med sin klädsel och hur andra var klädda.


         

                                                             Till Mamma Marianne  !


Ett barnbarn till Mamma blev född denna dag. Jacob Träff, bor i Durham England.
Jag har grattat honom på Facebook. Han blir 27 år idag.


                                                            Här i paraduniform. 2010

2 kommentarer:

  1. En speciell dag idag!

    Det är en sådan där då tankarna vandrar lite extra.

    SvaraRadera
  2. Ja ibland går tankarna till nära och kära som inte finns mer.
    Min pappa skulle varit 95 den 4 februari om han hade levt och mamma skulle blivit 90 den 9 juli i år.
    Jag tycker att din mamma är supercool i sin tvärrandiga blus.
    Hon är jättesöt.
    Ha en bra dag och tack för kommentaren hos mig.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera