Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 27 februari 2012

HUR MÅR JAG ?

Fick en inbjudan om hälsosamtal. Från Carema vårdcentral här i Geneta.


Hej !
Du är välkommen på ett hälsosamtal Fredag 2 mars 2012 Kl.10.30  ( mitt i min serie)


Som en del i vårt hälsofrämjande arbete ingår att kostnadsfritt erbjuda Dig ett
hälsosamtal med sjuksköterska.

Tanken med samtalet är att Du i lugn och ro ska få tillfälle att diskutera och
reflektera i frågor rörande Din hälsa.
Exempel på hälsofrågor kan vara kost,fysisk aktivitet,blodtryck, läkemedel m.m.

Välkommen !
**********************************************************************************
Bara för att det är gratis så ska jag gå.Men om de tittar i min journal, så är jag frisk.
Det är bara andningen som besvärar mig. För övrigt mår
jag hur bra som helst.

Jag har ju gått hos sjuksköterska på Hälsoenheten, ända sedan förra året.Där går jag för min
övervikt.Som står och stampar på samma ställe.

Ålderskrämpor har jag som alla andra. Det finns ingen bot för dom. Det onda i högerbenet,
Blev jag av med, då jag smörjde in mig med Ibumetin gel, tyvärr fick jag eksem av den,Så då fick jag stryka på en annan salva som tog bort det.

Jag är sådan att jag går inte till doktorn förrän jag verkligen behöver det. Då jag inte kan bota mig
själv med mina kärringråd och hälsokurer.
Blivit avgiftad,så läkemedel är inte något jag vill tillsätta min kropp.
De är så duktiga att skriva ut mediciner. Jag vill inga ha.

Inte gick jag till vårdcentralen då jag verkligen mådde dåligt av influensan som jag fick.
Gick på apoteket och köpte lite nödvändigt ont som näs-spray.Halstabletter hade jag flera påsar.
Nu är jag frisk från den. Tog nog 4 veckor för att bli fri från den. Var vaccinerad.

Då får det bli ett inlägg till efter jag varit där så Du får se vad jag fick för besked.
Det jag mest oroar mig för,är att de ska ha mig till att gå på sjukgympa.
Där kryllar det av bakterier. Jag går min stavgångspromenad då jag känner för det.
Inte för att de säger att jag ska det.


Snart kommer våren och då blir det lättare att gå ut i friska luften. Då  har isen smält på Marens

böljande vågor.Här älskar jag att sitta på en bänk och se över det glittrande vattnet.
Då mår jag bra.


6 kommentarer:

  1. Vad trevligt att du har blivit inbjuden till ett hälsosamtal. Det blir säkert bra.
    Jag år heller aldrig till doktorn förrän det är absolut nödvändigt. Men för två veckor sedan var jag tvungen att gå till vårdcentralen efter mycket tjat av dottern Mindi. Då fick jag pesillin för en infeketion jag hade. Det är bättre nu men i em ramlade jag i trappan från övervåningen och det gjorde jätteont men jag hänger med en stund till.
    Lycka till på hälsosamtalet.
    Ha< en bra kväll. Kramar från Siv

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att få en sån inbjudan! Det skulle jag också vilja få. Här blir det minsann inte några såna erbjudanden. Inga blodtryck och inga blodprov bryr de sig om att ta på vårdcentralen. Jag har inte tagit ett blodprov sedan jag var gravid 1972.

    Där jag går på sjukgymnastik spritar vi maskinerna efter varje använding, för att inte nästa person som använder dem ska bli smittade av några virusar eller bassilusker.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror mycket på att det är för att vi bor i ett modernt getto.Fick tidigare ett formular för boende i Geneta och nu en enkät från hyresvärden om just hur det är att bo här i området.
      Övervägande invandrare från olika nationer bor här.En liten bråkdel är Svenskar, Finländare och andra Europeer.
      Eller så går det dåligt för Carema.
      Du föreslå det i en skrivelse till Gotlandstidningen.
      Jo det spritas här också.men gillar inte att de skrattar åt mig.
      Kram

      Radera
  3. Hälsosamtal!? Det låter ju hur bra som helst och gratis dessutom????? Tumme upp,klart du ska gå för tänk om dom bjuder på tårta också,fniss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Du Marianne, kan jag aldrig tro. Förra sommaren när det var Genetadagen, hade de gratis blodtryckstagning. De tyckte jag såg dålig ut sa de. Men det kan vara bra så här efter flunsan, kände jag hade ont i lungspetsarna.

      Det blir kul att se vad jag har att förtälja efter besöket eller om det blir en burp.

      Radera
  4. Ett fint och klokt inlägg!
    Söt fjäril och glittrande sjö!

    Jag tycker som du, jag motionerar då jag själv känner för det!

    Ha så bra! kram

    SvaraRadera