Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 21 februari 2012

LUFFARKATTEN HAR EN HEMSIDA



  1. Hej !

    Och jag fortsätter att mata tre kattungar i Snöbärsbusken i Geneta i korsningen Prästgårdsvägen-Prosten Linders väg invid husen.
    De växer.Har ringt Kattstallet i Åkeshov med de skulle ta 300:-/ katt dom pengarna har inte jag, ringde då till Polisen, som LOVAT att hämta dem innan hösten. Första höstmånaden är här snart.
    Tina sa hon hade ingen plats.De är ljuvligt söta.2 mönstrade vit+mörkbrun och en helt brun med lite vita tassar.

    Jag undrar så vad de gör hela dagarna.Har satt dit två lådor med en filtmatta i, har sett att de sitter där och putsar sig.
    Hör gör jag.Kan ingen förbarma sig över dom, har försökt komma åt att klappa dem lite men då kutar de in i busken.

    Ja, Du Madeleine Du kan vara glad att Du har tak över huvudet och mat får Du fast jag förstår att det är tråkigt där Du är.Tappa inte modet, snart kommer säkert någon som Du får bo hos.

    tass,tass


Detta var nog den första kommentaren jag skrev till katten Madeleine. Hittade inte fler.Orkade inte leta.
Hon fanns på Södertälje Katthem.

 Vi håller på än och försöker få in alla ute levande/hemlösa katter  i Geneta Södertäljes område.

http://www.luffarkatten.se

Gå gärna in på hemsidan och läs. Och Du som bor i närheten sprid den vidare så är vi tacksamma.






8 kommentarer:

  1. Ni gör ett fantastiskt jobb, Mi!!! All heder till er...

    SvaraRadera
  2. Ni gör ett otroligt fint jobb .. önskar det finns fler som är som ni :)
    kram

    SvaraRadera
  3. svar:nä det blir pappan,jag å Nellie som åker de stora barnen ska va med sin pappa på sportlovet, kramen

    SvaraRadera
  4. Du är då en sann kattvän!
    KRAM o trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Har en kompis, här i stan som är engagerad i djurföreningen.
    Gör mycket gott.

    Ha en härlig söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  6. Applåder till er som gör så mycket gott.Jag ska absolut kika in på sidan,kram!

    SvaraRadera
  7. Du har ett gott hjärta och det är skönt för våra kattvänner att såna som du finns, kramen Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Hoppas det går bra för katterna! Heja dej!

    Ja, nog är det på det mentala planet man måste börja sin resa om man ska lyckas gå ner i vikt! Så nu intalar vi oss att det kommer att gå jättebra att, som du skriver, äta mindre och rätt och röra på sej varje dag. Det sistnämnda kommer ju att bli lättare nu när våren närmar sej! Så nu tar vi nya tag, heja alla Smörblommor!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera