Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 7 juli 2019

SOMMAR


Men oj har matte inte skrivit ett enda dugg sedan Februari.
Så mycket som hon skrev förut.

Vad har hänt ,hennes livskamrat Dennis har gått hädan i November 2018. Efter det är hon inte riktig sig lik. Gör bara vad som faller  henne in.

Matar fåglarna och mig samt en sommarkatt som troligtvis blev utslängd i Maj. Lite skygg men inte för mig, lägger sig framför och rullar runt sträcker på sig solar magen. Visar matte sig sticker hon iväg, ja vi tror det är en tjej. För kommer det kattkillar blir jag som besatt. Det stryker 2 andra  en röd och en svart med vitt bröst och vita baktassar. Och det är för de vet att det kan finnas käk under balkongen, så nu matar matte tjejen först som hon visar sig på morgonen..Hon har egna torrisar.


Matte ska ta reda på om hon kan tillvaratas av någon vänlig själ.´Matte skrev till Stockholms katthem på Instagram, vi får se vad för svar hon får.

Inte ens en liten blomma har matte sått, bara gräs åt mig.För det är så torrt i markerna att inget grönt gräs finns.

Ändå regnar det nästan varje dag.. Jag är glad det inte är för varmt, men matte fryser.
Nu vet du lite hur jag har det. Vi mår bra.

Vi ses snart igen. 🌞🐱

🐾🐾 på dig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar