Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 17 februari 2019

FRISK OCH PIGG KATT

Oj,oj,oj, så sjuk jag var  Matte pratade med en på Animalen som absolut tyckte jag skulle till en veterinär. I Kungens kurva och Bagarmossen tyckte hon vi skulle
ta oss.

Kom in med en tufsig pippi, 27 Januari, gick inte att se vad för fågel  sa matte, småfjädrarna yrde under sängen , gömde mig för att leka,  fick  något i halsen för efter ett tag kunde jag varken äta eller dricka. Jag kräktes stup i ett. Bara ligga där och våndas.

Matte fann på råd. tog en större öronspruta som hon fyllde med vatten och sprutade in rätt ner i halsen på mig. Då släppte den där hårbollen eller fjädern, ´vad det nu var som satt fast i halsen på mig.

Mattes vänner trodde jag hade tandvärk. Eftersom vi inte kan prata med varandra blir det bara gissningar.

Fick vara ifred. Nästa morgon var jag som en kattunge, hade fått nytt liv. kände mig busig för att genomsöka allt jag missat då jag legat sjuk nästan en vecka. Matte trodde jag skulle dö, Vi katter har ju 9 liv.

Så här såg den ut som jag kom in med.´27 Januari

Så här bra mådde jag den 31 Januari . Tror jag tappade lite av min vikt, vilket är bra.
Före jag blev sjuk fick jag varje morgon ett slick av mattes leverpastej och mjölkfria margarin.
Det kan också orsakat stoppet i halsen. Så nu är det slut med det- Mycket möjligt är ju att jag varit sjuk före detta med fågeln, som kan ha haft en smitta.Vi bara spekulerar. eftersom vi aldrig fick tag på en veterinär som kunde undersöka vad för fel det var på mig.. Jag är försäkrad i Folksam, 22.000 i veterinärkostnad..

Tror matte kände sig lite krasslig under tiden. Hon ville inte gå någonstans., Var bara och gratulerade Kurt som fyllde 77 år den 2.2..
Där var också Erik ,Kurts bror med fru Lillemor

Han bjöd på smörgåstårta och Budapestst.bakelse Kaffe och cider.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar