Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 15 januari 2016

EN KATT SOM HETER PRINZEN

Samma dag och och dag in. Inte stora förändringar om man är katt, för vi katter vill ha rutin,   lika varje dag, annars blir vi förvirrade. Eftersom jag är en innekatt, går jag runt i varenda vrå och nosar att allt är som det skall vara som det var igår.

Hade turen komma till matte som också är noga med att rutinerna följs, har märkt då hon måste iväg på
morgonen för att fara till doktorn för ett återbesök hon hade opererat sitt vänstra öga,  där var ärrbildning.
Som gjorde att hon knappt såg något och stötte i på vänstra sidan.

Nu berodde detta inte på hennes öga utan att vänstra benet är 7 mm kortare än det högra.Undra på att matte rasat om kull, så urusel balans som hon hade, Hon gick som lutande tornet i Pisa.
Det är avhjälpt nu sedan hon var hos ortopeden för ett tag sedan. Skulle jag rusa på henne, ramlar hon inte som hon gjorde förr, då skrek hon AJ AJ AJ , fattade noll.

Vi har kallt ute, så kallt att jag vill inte vara där på min rastplats.
Då sitter jag här vid datorn när matte skriver, efter ett tag tröttnar jag på det, när jag ändå inget godis får.

Här är min plats i soffan, där matte alltid satt förut, men den la jag beslag på så fick hon flytta upp en bit.
Soffan är sjusitsig, nu är hon snart i svängen.Vill inte sitta i en grop, hon har svårt ta sig upp från den.
Vi har lagt på hullet både matte och jag. Så nu har matte ställt  fram en stol så jag har lättare ta mig upp på högre skåp o.diskbänken. där jag numera har en skål, har skålar med vatten i alla rum.Kan även dricka i en hink som ligger ner i badkaret..


                                                             Denna är från 18 Juni 2015.

Nu skiner solen, kanske jag kan gå en sväng, så hon öppnar fönstret åt mig, för nu är det nog skönare.


 En bit mat piggar upp, ska se om jag kan sno en bit från henne.När hon äter fisk eller räkor gör jag det.


                               Tass, tass nospuss.på er.

Matte Mi hälsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar