Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 29 april 2014

Matte har handlat

och då får jag rota i shoppingvagnen, kanske jag kan hitta något ätbart. Allt är ju emballage om-
lite doft av något gott kan jag nog känna inbillar jag mig.

Idag hade hon köpt  ett nytt torrfoder. Bilanx som Ulla-Maijas katter får. Low fat.Röda påsen.
Bara för att det är nyttigt för mig, kanske jag inte tyckte det var så smakligt.One var mums.

Jag tjurar när hon blandar allt i en skål.Då får jag rota efter de jag tycker bäst om. Tror hon gör så
för att jag ska få jobba för brödfödan.

Detta gillar jag bäst och det som var från Coop, den billiga varianten med sädeslag i.
Inne på andra påsen nu. De finns inte i stora förpackningar, andra sorter men inte denna.

Här är Ulla-Maija och hennes nya kel"grisar". Sakko och Mikko .Mamma sa de var
snälla.Fast en av dem klättrade på mammas byxben.Men alla sylvassa klorna ute. AJ. !
Ullis jar haft katt sedan hon var fem år nu är hon 82 år.

Hon lämnade mig ensam flera timmar för de där. men jag fick pälsvård och gos
och mera godis än jag skulle ha när hon kom hem.

Automatisk säkerhetskopiering fungerar inte längre, så det finns inget nytt att publicera
tyvärr.

Men nu vet Du att allt är okej med oss. Snart är det Valborg och mamma ska titta på brasan,
men jag stannar hemma.Vill inte bränna morrhåren. Längre ut än på min rastplats har jag inte
kommit än.

Nospuff från mig och kram från mamma.



                                                 Elden är från Valborgsmässoafton 2011
                                                 Invid Geneta fältet. Där är det i år också.



1 kommentar:

  1. Oh vad spännande att leta runt efter godsaker, Jag kan ju inte göra det då jag köpt det själv och vet vad det är. Och det är nog som du säger, du får jobba lite för brödfödan och kanske hittar du något nytt också som du tycker om. Ja det måste varit AJ med klorna på benen, tur att du inte gör så. Och klokt att du stannar hemma från brasan. Det skulle se ut det om du inte ha några morrhår kvar, hur ska du då känna dig fram.
    Vet du vad jag gjort, dum fråga klart du inte kan veta det, Jag har varit på cirkus. Ojoj oj vad fint det var och många djur, elefanter, kameler och ja jag vet inte vad. Clowner var det förstås och trapetskonstnärer men det tycker jag inte är så kul. I pausen gick jag ut i djurstallarna och fotade många djur, De hade stora fina områden som var deras egna och bra det för jag tycker inte om när de har djur som har små platser. Så skulle jag dricka kaffe innan det började igen, men kan du tänka dig Prinsen då var kaffet slut. Men det gjorde inte så mycket jag fick ju se alla djuren och kaffe har jag hemma.
    Men nu ska jag ta och äta mat. Den är nästan klar. Har fisk i ugnen, det skulle du nog tycka om. Så nu får jag sluta skriva så den inte bränns för det är inte lika gott.
    Men jag kommer tillbaka en annan dag och hälsar på dig och mamma.

    Nospuss till dig och Kramen till mamma. Det minns du va?

    SvaraRadera