Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 12 april 2014

HAR BRA FÄRG REDAN

Om det var spännande att se på när mamma fick hjälp att färga håret, har aldrig sett det förut.
Hon som alltid gjort det själv. Men hennes hår är så långt nu att hon visste att det skulle bli jobbigt
och halvdant. Hon bad grannflickan om hjälp då hon är utbildad frisörska.

Låg på stolen intell och tittade med stora "uggle"ögon på hela proceduren och mamma bara blev mörkare
och mörkare. Dark Blond hette färgen No.7.0. Garniers nya..

Ingen tänkte på att ta något foto, inte ens mamma som alltid tar på allt möjligt även sin mat.

Sedan när mamma sköljt bort det värsta, då var jag ensam med Lydia , men hon är så lugn och snäll.
Har träffat hennes barn tre stycken framför spjälorna på balkongen.
Hade också blivit förvarnad, men då fattade jag inte ett dyft. Hon jämnade till topparna.
Nä hon behöll det långa, ännu inte mogen för kort., hört hon sagt att hon inte vill se ut som en gubbe.





Här höll vi till  alla fall. Fanns inga foton på håret, de finns bara på facebook- men hon blev inte
lika mörbrun som min pälsfärg med andra ord säger alla svart-vit-men jag har grått också i min
päls.

Något har hänt med överföringen till google+ det finns inga foton att hämta längre.
Du får nöja Dig med denna. Som Mamma köpte förra Lördagen, då hon var på jakt efter en tunnare
kappa/jacka att svepa om sig när det blir kyliga sommarkvällar







Tog ett dagen efter då solen sken på det.





Det är bra mycket mörkare, men jag höt att det är mammas röst, tyckte nog det gråblonda
var snällare färg. Men inte har en katt något att säga till om.

Idag drog hon iväg till Maxi för att handla lite, vill inte hon ska gå ifrån mig, men så säger hon
kommer snart, nu är Du herre i huset, vakta om Du vill eller sov lite. Gör både ock. Tiden går
fortare om jag sover.. Det gör jag nu medan mamma skriver, känns så tryggt veta att hon är hemma.

Nu får Du nöja Dig med detta så kommer jag på något mer jag vill berätta, jo en sak till.

Det har varit lugnt på grabbarna, sedan polisen for dit Fredagen efter mamma  ringt. Nu har vi
inget att oroa oss för hoppas vi till snön kommer igen. Ångrar nu att jag inte ringde tidigare.

Må så gott Ha en skön vår.


Tass och nospuff
Kram Mi








3 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni sluppit de elaka ungarna. Börjar kommentera bakifrån jag.
    Mamma blev nog jättefin i håret, men förstår att du tittade med stora ögon vad de höll på med.
    Tur att hon inte ser mig för jag vart less på mitt halvlånga hår och sa åt killen ta maskinen och dra av alltihop. Frisören undrade om jag menade allvar. Ja, för först ville jag ha lite annorlunda men han förstod inte svenska så bra sa han. Då tycker jag inte han ska ha ett jobb där han inte förstår vad folk säger så jag sa ta sax och kam, visste han inte vad det var så jag fick visa. Men klanten tog lite med saxen och kammade lite emellan då sa jag till om rakapparaten.
    Och de ångrar jag inte jag stortrivs men jag har ju några millimeter så jag ser inte ut som en gubbe.
    Oj det blev en lång utläggning om mitt hår. Förlåt.
    Bra att mamma har en herre i huset när hon handlar. Och människoherrar passar nog på att sova lite dom också.

    Ha det så bra Prinsen. Min dator är lite knasig men så fort den är bra så tittar jag in igen.

    Nospuss och glöm inte hälsa Mamma från mig

    SvaraRadera
  2. Mycket på gång där, läste jag bakåt. Tur att det nu lugnat ner sig.
    Så fint hår! Uppiggande att färga upp håret emellanåt, hoppas Prinsen vänjer sig så småningom.
    Ha en bra vecka! kram

    SvaraRadera
  3. Du är en hejare på det där med hårfärgen, t o m märket kan du. Mamma har nog stor hjälp av dig också. Jag tror hon blev jättefin jag. Vilka söta blommor som kommit upp hos er. Här finns det också massor av blå blommor och vitsippor Men vi bor ju nära varann så det är nog ungefär samma.

    Nu förstår du Prinsen har det hänt igen. Jag måste ominstallera datorn. Nu tänker du nog, igen du har ju nyss gjort det. Jo alldeles riktigt men det kom mycket skräp i datorn den gången.
    Så nu tänker jag ta Påskledigt och pyssla med den här. Jag har en laptop också så kanske kikar jag in men lovar inget för jag kan inte den så bra.
    Så jag önskar dig och mamma en riktigt GLAD PÅSK. Så hörs vi efter den igen.

    Nospuss och stor Kram till mamma

    SvaraRadera