Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

fredag 8 mars 2013

REKTORN HAR LÄST MITT MAIL...

Och han vill jag ska gå till skolan och peka ut dom, och tillsammans
med honom komma till tals med grabbarna.
Skrev att de går i sjätte klass och ska jag gå dit, får det bli efter
de gått hem.Att konfrontera dem är det så klokt.
Det räcker med alla raketer de även har skjutit in genom nätet,
Fann flera små gröna plasthattar.


Att de får sluta uppträda ohyfsat.
Helst skulle jag vilja att de fick flytta till en annan skola,
då de inte efter upprepade tillsägningar slutat med otyget.

Förr relegerades de för vissa uppträdanden..
Minns en kille i konfirmations-läran om.....
han uppträdde ofta kränkande mot oss andra
och även mot prästen.Till slut fick han nog och
pojken fick sluta läsa för prästen.

Så drastiskt ska vi väl hoppas jag inte behöver gå till
väga. Men de får helt enkelt välja annan väg från skolan.
Så vi tryggt kan sitta på balkongen både Prinsen och jag.

Nu är han där ute när de har lektion, man kan nästan tro att
Prinsen vet vilket klockslag de kommer.

Beundransvärd är han som vågar sitta därute i sitt lilla hus.


Ringde även till kontoret och den som har hand om tryggheten för deras hyresgäster, hon kunde inget
göra bara hänvisade till skolan och polisen. Tänker inte flytta. Trivs utmärkt här efter 19 år snart.

Skriv en rad och tyck till !

Kram Mi

7 kommentarer:

  1. Det är en svår fråga om du ska gå till skolan eller inte?

    Jag förstår dina känslor av obehag, men får inte rektorn reda på vilka det är som trakasserar dig och Prinsen kan han väl inte göra så mycket. Du kanske kan försöka filma eller fotografera dem när de är i farten?

    Har du satt igång den här processen borde du nog fullfölja den annars lär du aldrig få slut på eländet.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det ska jag Ingrid, snart är snön väck, men det finns annat skräp att kasta. Nu idag var jag till Netto 1.1/2 TIMME. Märkte när grannarna stod och pratade i trapphuset, hur orolig han blev.Fick öppna dörren så han fick känna doften på dom, min grannar Göte o.Maggan högst upp o. Aili i nästa port.Då gick han ut på balkongen igen.
      De kan ha varit och skramlat vid dörren, för de ljuden har han aldrig reagerat på förr.

      Nej ska nog inte gå till skolan, då kan de hoppa på mig bakifrån.Eftersom de vet vem jag är.

      Radera
  2. Självklart måste någonting hända. Så där ska du ju inte behöva ha det. Låt dom flytta långt långt bort till en annan skola, helst internat, så de inte orkar med en massa dumheter när de kommer hem heller.
    Jag skulle gått i taket. Samtidigt måste det ju var väldigt obehagligt när man inte vet vad som hämnder. Jag skulle nog vara lite smårädd också, är lite feg av mig.

    Skärpning på den fronten.

    Nu kan jag ha hittat den blgog jag läst förut kan det vara Livets Guldkorn? I så fall står jag som medlem hos dig där som Ejsans. Jag hade en blogg där förut och har två mobilbloggar vilket jag kom på när jag var på en annan blogg som hade mig där.

    Hoppas allt löser sig för dig och det tror jag nog det gör efter samtalet.

    Tills dess ha det gott och hoppas ni får vara ifred

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så bra om du går till rektorn. Det ska du givetvis göra, visa att du inte tål mera ohyfs
    och inte visa rädsla. Pang på rödbetan nu:!)
    Håller mina tummar för dig!

    kram
    Kairn

    SvaraRadera
  4. Det var bra att du tog kontakt med skolan men jag förstår din känsla med konfrontationen, det borde rektorn också göra! Hoppas det löser sig nu! Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  5. Själv tycker jag rektorn ska samla ihop elever och lärare och gärna föräldrar och be dom tänka på att dom ska lära sina barn lite vanligt vett och lite uppfostran, för det verkar som om det blivit lite bortglömt och det är det inte någon som tjänar någonting på här i livet. Punkt. Du ska väl inte behöva stå för en sån konfrontation, det tycker jag är otroligt fegt av rektorn, där kan man tala om att skjuta problemet över på någon annan. Punkt igen.
    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Morning på dig o Prinsen! Hoppas du kryar på dig dag för dag nu!
    Meeen...hur tänker rektorn?! Förstår din känsla där!
    Styrkekramar!
    Ragnvi

    SvaraRadera