Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

tisdag 19 mars 2013

LÄMMEL OCH LAVSKRIKA


 Har vi inte här nere. De är så söta. Men det ska inte detta avsnitt handla om.Bara utfyllnad.

Nu kan Du tro att mina ord är slut. Inget nytt har hänt, mer än att dunderförkylningen är på väg
att släppa taget om mig. Snuvan och hostan har jag kvar. Febern har gått ner till 36.6, ändå lite
för mycket för att vara feberfri.

Det var just en fin 70-årspresent jag fick. Känner mig matt.Orken kanske kommer tillbaka snart.
Var ju trött innan, nu är jag ännu tröttare.

I morgon Vårdagjämningen. Många börjar  misströsta att inte våren kommer. Det gör den säkert
som vilket år som helst. Kom lite vitt igår. Usch och fy säger en del, fint säger jag.


Ska i alla fall senare i eftermiddag ta mig bort till Netto för en del inköp. Nanna ville jag skulle ringa henne
om jag behövde få hem något från affären. Men jag tror nog jag fixar det själv. Det blir rätt mycket
det kan inte hon få plats med i sin lilla rygga.

Lite frisk luft kan väl aldrig skada, är ju redan förkyld. Tar risken. Ser det virvlar snö omkring. Skönt !

Ja nu vet Du hur det förhåller sig med mig. Inga snöbollskastare har visat sig. Skönt !

Skriv en rad och tyck till !
Idag la jag ner bloggen där jag delar favoriter..
Nu har jag bara tre kvar....

Ha det bra, må bäst !

Kram !

4 kommentarer:

  1. Fortsätt att krya på dig!
    Här blåser det hemskt, så jag håller mig nog inne. Jag var ju och bunkrade igår så jag klarar mig några dagar.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Mi!
    Det är tungt med seeega förkylningar i år, kanske alltid lika alla år, men jag har förstått att det
    jämsides har vandrat minst tre olika epidemier den här vintern.
    Frisk luft och i lagom takt piggar säkert upp
    Ha det så bra du kan!
    (skönt att det har varit lugnt på snöbollsfronten)
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du är på bättringsvägen i alla fall! Fortsätt med det :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Ett sent grattis på din födelsedag och hoppas du mår så mycket bättre nu.

    Protester pågår om Petersvik, men det verkar tröstlöst svårt. Hur som helst är det ändå bra att skriva på protestlistor och visa att vi är många som vill ha området kvar.

    Trevlighelg
    Lissen

    SvaraRadera