Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 25 februari 2013

SPORTLOV

för de som går i skolan. Då blir det semester för Prinsen och mig.Fem dagar klarade vi
oss från att bli antastade. Men så i Fredags, såg de oss på balkongen och då kom en
stor iskokka farande mot nätet och skrämde Prinsen.Så han rasslade in. Då de passerade köks-
fönstret kom det en farande på blecket, de vände sig om och vinkade. De såg nog att jag
gluttade mellan panelvåderna.

Men inte en lugn stund för det.Kommunen röjer undan skog på lilla kullen  utanför mig.
Trodde de var färdiga. De ha lämnat allt på marken. Men idag fortsatte de med motor-
sågen. Fick ta ur hörapparaterna och satta i fetvadd.Annars hade jag inte kunnat sitta
där länge.Efter tag tog de tack o´lov rast, men snart var det dags igen.

Då tog jag jag de små mattorna och drog bort allt katthår som samlats.
Har tänkt som så att jag tror inte att hon den förre ägaren, gjorde sig av med Prinsen
för att hon väntade barn. Utan för att han hårar alldeles förskräckligt, hur jag än borstar.
Så fäller han lika mycket för det. Och nu till våren.Oj då blir det väl en ryamatta av allt.

Men han är så underbar så det överväger allt hår.På magen är det som angora.Han gillar
inte att jag borstar där.Kanske en babyborste skulle gillas. Finns ju specialhandskar med noppor.
Kan tänkas Dennis har en kvar.

Sedan gick jag in och gräddade Morotsplättar från ICA-förlagets kokbok, fast jag rev ner en squash
också och en deciliter mindre mjölk.
Tyvärr blev de brända en del av dem,. Toppen med teflon, inget fett behövs.För det har jag till-
räckligt utav.

Blir det sådana här ljuvliga dagar så det går att sitta ute.Kommer nog snön att sjunka ner en bit.

Som jag förstått så kan Du inte se mina videofilmer på Prinsen och fåglarna. Bara Du som är vän
med mig på Facebook och Google+ kan det.

Så här vackert var det igår när jag gick till Maxi .Hem tog jag bussen.Ganska varmt var det i solen.
Idag blev det bara balkongvistelse.Ingen aktivitet ännu, men vi ska rulla boll ikväll. Prinsen behöver
röra på sig.


Vi testar om Du kan se, den här är från idag, kom till av en slump.
Vi mår bra.  Du som oroar Dig för mig och Prinsen. Hur gulligt är inte det. Har känt mig lite nere.Men inget allvarligt, kan ju vara D-vitaminbrist. Ska till stan en dag denna eller nästa vecka.
LT vill jag ska tala om att jag fyller 70. Har inte bestämt mig än för det. Var ju inte så länge
sedan jag var i LT då de gjorde reportaget om  att jag slutat grogga och börjat blogga. Väntar nog
till 75 årsdagen.
Ha det så bra.
Kram Mi

Buketten lånad av Euroflorist
Kallas Februari


8 kommentarer:

  1. Jag kan se filmen:D. Gulliga Prinsen. Läste att han fäller mycket päls. Brukar inte långhåriga katter göra det? Jag känner inte till utan undrar i allmänhet.
    Önskar dig en fin födelsedag när det är dags!:D

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet faktiskt inte, men med så mycket annat får jag väl googla på det. Har bara haft vanliga korthårskatter/bondkatter. Fast Mamman var hittekatt med samma teckning.

      Radera
  2. Vilken gullig film! Jag har tittat på hela! Tack!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Den syntes och viken bra skärpa. Vad söt han är Prinsen och full fart på honom. Inga döá stunder där inte.

    Då är vi så gott som jämngamla du och jag. Tack för din kommentar.
    Ja jag har skaffat en hemsida, en lite enklare, passar mig perfekt.

    Om du vill är du välkommen: http://ullsag.bloggo.nu


    Kram till dig och Prinsen

    SvaraRadera
  4. Nu var det inga problem alls att se din fina film med Prinsen. Han är verkligen en gullig katt. Tänk vilket sällskap man kan ha av en liten kisse. Jag tror nog att Prinsen mår bra av att vara ute på balkongen även om det är lite kallt.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag har tittat på flmen nu. Prinsen är jättegullig. Måste var kul att ha honom. Han kanske tåler kylan bättre eftersom han har tjock päls. Kram

    SvaraRadera
  6. Läser om snöbollsproblemen - du har ju kameran! Ta bilder på ungarna som kastar, så kan du visa dem för skolan sedan! När en skola i min närhet fick klagomål på sina elever gick rektor hem till de som klagade och gav dem engångskameror för att de skulle fotografera de som störde. Det tyckte jag var så bra!

    Nu ska jag titta på filmen!

    SvaraRadera
  7. Hej
    Det är den här adressen jag har, de andra känner jag inte igen. Jag har försökt med två men det fungerar inte, det blir nästan samma på båda. Så jag får ta en i taget.

    Men nu måste jag kolla in dina andra också.

    Hoppas du haft en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera