Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 16 april 2012

VÅRA LANDSKAPSDJUR

Eftersom jag hade med Gotlands två gånger.
Tänkte jag det kunde vara kul att få med alla.
Så här kommer dom:
Kopierat från  Svensk natur i fokus






  • Blekinge - Ekoxe
  • Bohuslän - Knubbsäl
  • Dalarna - Berguv
  • Dalsland - Korp
  • Gotland - Igelkott
  • Gästrikland - Tjäder
  • Halland - Lax
  • Hälsingland - Lo
  • Härjedalen - Björn
  • Jämtland - Älg
  • Lappland - Fjällräv
  • Medelpad - Skogshare
  • Norrbotten - Lavskrika
  • Närke - Hasselmus
  • Skåne - Kronhjort
  • Småland - Utter
  • Södermanland - Fiskgjuse
  • Uppland - Havsörn
  • Värmland - Varg
  • Västerbotten - Storspov
  • Västergötland - Trana
  • Västmanland - Rådjur
  • Ångermanland - Bäver
  • Öland - Näktergal
  • Östergötland - Knölsvan

  • Nästa gång blir det landskapsblommorna/växter. 

    5 kommentarer:

    1. Lämnar ett litet avtryck efter mig, så att du ser att jag tittat in hos dig.
      Ha en fortsatt fin vecka!

      SvaraRadera
    2. Hej!
      Då var det jag igen. Vill bara tacka dig du snälla rara människa för den fina kommentaren du lämnade i min blogg.
      Hoppas vi hörs igen!
      Kram

      SvaraRadera
    3. Gissa vem?
      Rätt!
      Fick precis se att du lagt dig som följare hos mig och du är så välkommen.
      Jag följer dig också!
      Kram

      SvaraRadera
    4. Det är kul med landskapsdjur och växter! Jag lärde mig en del efter en duk vi hade när jag var barn, med alla växterna :)

      SvaraRadera
    5. Hej Mi! Ja, nu var det längesedan men min dator har varit på lagning bra länge. Men nu är jag tillbaka! Jag är ju från Norrbotten och lavskrikan passar så bra som vårt landskapsdjur, eller som vi kallar den på bondska: Gwåxiken. Vilken fin bild av dig där uppe till höger. Tycker inte det ser ut som att du skulle behöva gå ner särskilt mycket i vikt, lite hull ska man ha!

      SvaraRadera