Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 15 april 2012

SÖNDAGS - UTFLYKT

Så kom då äntligen solen fram igår och tinade mina frusna leder lite.
Så idag tog jag min "rull-kasse" och gick till Maxi. Har inte handlat där
sedan den 29 Mars. Förr gick jag dit minst en gång i veckan. Har nog
sparat lite kosing på det viset.Men förra gången handlade jag för över 600:-
Och likadant idag. 640.20 samt två bussremsor á 120:- styck.
Hygien 198- hårfärg och LÒREAL REVITALIFT,double lifting. 125:-
Den jag haft innan finns inte längre ett serum som drar ihop huden
så den stramas åt.Så fort jag hittar något bra, så försvinner det ur
sortimentet.Vet inte om det har med EU att göra.Men den här gör nog
likadan effekt .Firming gel+ Antiwrinkle cream. Masserar ansiktet varje
morgon med en roterande borste.Som jag fick av Dennis.För några år sen.
(män som rakar sig är inte lika rynkiga som en kvinna i samma ålder)


Efter jag tagit detta fotot och ett till. Kom två kvinnor o. ett barn som stannade till
den ena yngre kvinnan såg att det var med min mobil jag tog fotona. Hon sa nu
behöver vi inga kameror längre.
Hon kände några som bodde i området, nämnde namnen.Men jag vet inte vilka de är.
Hon bodde i Karlhov, (lite finare område) Som jag sa inte alla förunnat att få bo i ett
modernt getto. Fast jag trivs, annars hade jag väl flyttat för länge sedan. 17 år  blev det
1 April.


Fotot är tagit på väg till Maxi.
Så bra nu att jag kan föra in foton till Picasa webbalbum via mobilen och sedan
spara som och så får Du ett för dagen.Förut tog jag foton som var flera år,Men allt
ser ju likadant ut mer eller mindre. De bygger en ny lekplats till höger i bild.Därför
har de stjälpt upp en massa jord,grus och annat material där det förut var gräs.
Ser ut som en åker nu. Hoppas de rullar ut gräs efter de är färdiga.För så med gräsfrö
är nog ingen vits.Förra gången de saboterade var när fjärr-värmerören skulle ner.

Gick först in på Coop Forum för att se om de hade ett par seglarskor.Det fanns inte.
Gick då in på Skopunkten, men de hade inga heller.På coop skulle jag leta reda på en
tub med chilipuré, som jag köpt för en del år sedan. Men den fanns inte. Köpte på Maxi
Pirri.Pirri ,Lite starkare. Har börjat gilla den kryddan, för jag vet att den sätter igång för-
bränningen.Köpte ju en bok för ett bra tag sedan "Ät rätt bränn fett". Men den soppan gav
mig halsbränna.

Idag köpte jag inget onödigt.


Ja Du ser väl vad det är.
Har börjat gilla plättar som jag gör på fullkornsvetemjöl.Som jag äter med lingon,
rårivna morötter o. en klick Creme Fraiche 15%.


Blir mer ekonomiskt att köpa en stor som räcker länge.Ganska dyr 68.86 *1.061kg.
Men ska ju ha "panter-tanter-lunch snart och då är det bra med en rejäl ost.
Tror jag ska bjuda på crèpes med olika fyllning.Har provlagat.Gott.

Garderade mig med båda sorterna.
Jag ska ju egentligen inte äta mjukt.Men en och annan skiva är gott med kalkon.
Finns ju pålägg numera för oss som inte äter kött.Även kyckling finns som pålägg.
Köttbullar och bacon också med kalkon och kyckling och korvar.

Så måste jag leta om de hade jordnötter till  fåglarna.Såg att det halkat ner mellan
hyllställningarna, tog en det suttit matare på och drog fram tre påsar.De kostar 9.90 styck.
De tycks älska dem.Föredrog nötterna före talgbollarna.


Tur jag inte har alla skogens djur att mata, det räcker gott och väl med fåglarna och
de hemlösa katterna. Trodde Du jag inte skulle nämna dem idag.Det finns minst 22
stycken kvar i torpargrunden till huset där jag matade de tre kattungarna förra året.
Du glömmer väl inte bort att vi luffarkatter värnar om de hemlösa.Vi finns på FB och
har en hemsida.
www.luffarkatten.se
Vet inte om vem som uppdaterar den.
Ikväll sista infångandet i hopp om att få in minst en.
Annars går vi miste om jourhemmet.

Trevlig vår !

5 kommentarer:

  1. Den lilla söta igelkotten är Gotlands landskapsdjur, men det vet du väl kanske redan?

    Crepés är jättegott! När jag jobbade gick vi ofta och åt lunch på en liten restaurang som alltid hade just crepés och bakade potatisar. Gott är det, men inte helt nyttigt är jag rädd, men man kan väl inte alltid tänka på att det ska vara nyttigt, man måste ju njuta av det som smakar gott också!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för Dina rader.
      Jo när Du säger det så minns jag att det är Ditt landskapsdjur.
      Tror att Fiskjusen är vår här i Sörmland.
      Det fick vi lära oss i skolan.

      Kram

      Radera
  2. Vilket härligt vårinlägg! Och så gott det såg ut i din kyl, inga onödor där inte!
    Jag köper mycket jordnätter till mina fåglar och ekorrar, men koltrastarna vill helst ha russin och frukt.

    SvaraRadera