Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

torsdag 22 mars 2012

VAKEN SEDAN KLOCKAN FEM I MORSE

Nu har jag fått tiden att gå lite.Börjar med att kolla in på FB.sen ser jag efter om jag fått mail, jodå, en massa som jag inte är ett dugg intresserad av, från Bl.a. Buzzador, men nu ville de jag skulle svara på en enkät, gjorde så.
Sedan kom det från YOURMAIL, inbjudan för hela familjen och provköra en bil, det vidarbefordrade
jag till Dottern.
Intersport, inget av intresse, raderade.Sedan läste jag och kommenterade några bloggar.

Igår var jag på stan och uträttade en del ärenden. I Tisdags hade jag tvättdag, passade på att tvätta min
dunkudde, men fy attan vad den luktade så jag googlade och det fanns en i butiken för 299:- ja det kan
inte hjälpas, är uppvuxen med dunkuddar, kan inte sova på annat,jo jag hade en vetekudde ett tag.

Så därför ville jag ha en ny.
Hittade en större  (50x60 )som hette Arvid med andfjäder, det duger, bra pris 99:- så blev jag medlem, fick 50:-
i rabatt på nästa vara. De hade en fin påskduk vit botten med broderade kycklingar på.149:- Den vill
jag ha.Tror jag väntar lite med den.

Kan ju i alla fall inte duka fint, om det mot förmodan kommer en katt lös i mitt kök och river ner
allting som de två andra gjorde.


I helgen blir det infångning av så många som möjligt, men det är som om de känner på sig att nu är det
dags, då håller de sig undan. Idag såg jag en stor svart, inte den smala svarta.
Ina ringde hon ska få hjälp i helgen, så nu bir det första parkett i mitt sovrum, där en fälla ska stå.
Sängen kan jag inte flytta på.Lägger på överkastet, ställer fram två stolar.

Hoppas alla mina goa rara fina bloggvänner håller tummarna att vi får in de som är kvar därute.
Fråga mig inte hur många de är vet ej.
och så vet Du var vi finns ....
www.luffarkatten.se  







6 kommentarer:

  1. fällan ska naturligtvis stå utanför mitt sovrumsfönster..

    Dumt med grannens skällande hund, som skrämmer bort dem.

    Och en längre upp i skogen

    SvaraRadera
  2. Hoppas det ordnar till sig både med kudden så att du kan sova gott och med katterna. Dom är inte lätta att hålla ordning på vid den här tiden.
    Ha det gott, kram
    Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är kudden torr igen och den luktar så gott och fräscht, så den hade jag under huvudet i natt.
      En röding fick Ina i fällan i natt.

      Många kvar därute i det fria.


      Kram

      Radera
  3. Vilken tur att du förtydliga det med fällan...jag satt här o funderade på om du hade vildkatter inne som du är tvungen att fånga in när du ska ha gäster :-) funderade på om du har ett enormt stort hus där de kan gömma sig :-) ja jag hann tänka en hel del!!!
    KRAM från mig!
    ps.kul att du hittat oss/Acchleja på FB .-)

    SvaraRadera
  4. Snabbtitt för att lämna en onsdagskram.Jag väntar besök så nu måste jag sätta fart :-)
    Ha det gott vännen :-)

    SvaraRadera
  5. Hoppas det går bra :)
    Här är det jätte kallt ute .. så jag håller mig inne :)
    kram :)

    SvaraRadera