Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

söndag 4 mars 2012

GLIMTAR FRÅN MIN VACKRA HEMSTAD








Tänk för när jag var mindre var det brukligt att gå i kyrkan varje Söndag.
När jag var ännu mindre gick jag och mina syskon i Söndagsskola.Minns
inte mycket från den tiden. Skulle kanske skrivit detta i Barndomsminnen.

Sankta Ragnhild är en vacker kyrka, man kan gå in där dagtid det står en skylt utanför.


Framför kyrkan ligger den fina Turingelunden.









Torget


Torgdag 
Dock ej Söndagar

Torghandel
Måndag Onsdag Lördag

Fredagar sommartid

Ekdalsgatan
Det gula huset på kullen
Gamla flickskolan
huset till v. Kringlan
till h. Nordea



                                                 Turingelunden i annan fägring
Nordea,Castorhuset (röda) 
Olof Palmes plats 

Storgatan slutar och Järnagatan tar vid
Ingen genomfartsled längre
Bara fordon med tillstånd


Utsikt över Inre Maren
MCD t.v. och Sorbonska huset 
Hebbevillan,det lägre gula



Saltsjötorget
kommer vi fram till från Järnagatan


Alla foton är tagna av mig med min mobil i Södertälje


Inlopp Mälaren
 Bild lånad av info@sodertalje.nu

Kringelstaden, kringlan
sålde Kringelgummorna.

Inlopp Mälaren

Bild lånad av Södertälje info@sodertalje.nu

Sorbonska huset t.v. Hebbevillan där Vendela Hebbe bodde
inloppet till Södertälje
uppe på kullen ser Du Gamla flickskolan

6 kommentarer:

  1. Det höga huset Du ser i bakgrunden är Kringlanhuset

    Vet att jag haft med bilderna förut.

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack för dessa fantastiskt vackra bilder =) det får mig att längta ner, kommer nog snart kram kram från Monica Personliga Persson

    SvaraRadera
  3. Fina bilder över vår lilla stad, borde ramas in och spridas.

    SvaraRadera
  4. Tack för en fin sightseeing,härliga,vackra bilder :-)

    SvaraRadera
  5. Flotte bybilder! Og nå fikk jeg lyst på en kringle også.. :))

    SvaraRadera
  6. Vad fint det ser ut! Måste nog ta mig till Södertälje någon gång också, man kan ju inte bara åka till Norrtälje. Böcker ska man bara läsa om man har lust, livet är för kort för att göra sådant som man inte gillar. Men själv har jag alltid varit en läsare - jag kan inte sova om jag inte har läst några sidor först. Fast jag läser betydligt mindre nu sedan jag fick barn. Och vad jag tycker synd om katterna. Kan inte förstå att folk bara lämnar dom åt sitt öde! Fruktansvärt! Vi har haft både katt och hund. Skulle gärna vilja ha en till men nu vet jag inte om jag tål katter längre nu när jag har fått så mycket pollenallergi. Inte för att jag vet om det har något samband precis.

    SvaraRadera