Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 10 augusti 2011

SPORTIGT VÄRRE

Är min motionscykel som vi köpte när Gunnar levde.
Tyckte efter han dog 2003, att jag inte behövde den.
Men nu gör jag det efter sjukgymnastiken, stavgången
och andra aktiviteter jag utför.

Idag kom Madeleine och barnen Filippa och Felix.
Hade med sig cykeln.
Igår frostade jag av frysfacket som hör till kylen.
Där fanns en Operatårta, den tog jag fram.
När jag plockat in allt igen.
Såg jag den inte, den stod på bordet ända tills jag
skulle ta ett glas vatten till natten.
Perfekt när nu när de kom idag.

Det var härligt att få krama om.

Madeleine hjälpte mig med att flytta kabeln från C-sams
modem till Telenors modem.
Den satt så hårt att jag inte lyckades dra loss den.
Jag förlorar  min mailadress, telgebo.se som jag hade via dem.
Tur då att jag har gmail.
Så nu får jag skriva till  Intersport,Rusta,Plantagen o.Katthemmet
och några privata. Att det är gmailet som gäller.
Det hade jag inte en tanke på, när Telenor erbjöd mig Telefon+bredband
för 249:-/mån. tillkommer säkert något mer, som de inte talar om då köpet
görs.

Jag matar de små kattungarna i Snöbärsbusken vilket väder det än är.
Men då kommer jag ut både morgon och kväll. Har faktiskt börja gilla
att krypa in i busken speciellt om de är där,är jag sen kommer de och möter mig.
Om det inte regnar som idag. De var så torra och fina i pälsen. Har köpt Whiskas
torrfoder för Juniorer.
De verka gilla det.Blandar ut det med tomatsardiner som de verkar gilla.

Nu fick Du lite nyheter från mina göromål ett tag framöver.
Snart kommer jag med nya aktiviteter i min vardag.









8 kommentarer:

  1. Så roligt att de kom och hälsade på.
    Sportig värre är min cykel också. Så passlig att ha framför teven och cykla ett program!
    Ha en fin torsdag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Morning! Härligt att läsa att dotter o barnbarn kom en sväng till dig!
    Vilket jobb du gör med kattorna! Tänk om alla vore som du!
    Hur gick det i tisdgas?!?!?! Nyfiken!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  3. En cykel inne är praktiskt, speciellt då det är kallt och halt ute. Att byta bredbandsleverantör är ganska jobbigt och då menar jag inte b ara det tekniska, det blir ofta strul då man byter, så också telefon. Jag har ingen fast telefon, men har två mobiler (en i reserv + den nya). Bredbandsleverantör är Bahnhof. Nu är det varmt här igen, så jag ska ta en snabbdusch innan middagen. Hoppas få har en skön kväll!
    kram

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så funkade inte puls,hjärta m.m. trots att jag bytte batteri.plastlocket fattas dessutom som ska skydda batterierna.Kanske det finns där intill, där den stod i nedervåningen.

    SvaraRadera
  5. Trevligt med besök och tänk så bra det är att glömma saker ibland :)

    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med besök! Vad bra att kattungarna får mat. Min katt är så skygg och rädd och vägrar att komma in ifall jag har skorna på inomhus, men så fort jag tar av mig skorna är han hur gosig som helst. :)

    Gmail är bra, det använder jag också!

    SvaraRadera
  7. Finns säkert inte många som skulle lägga ner så mycket jobb på kattor, eller andra djur med för den delen. Jag tycker du är helt fantastisk!. Kram Gunnel

    SvaraRadera
  8. Vad go du är med katterna!!!! <3

    Kram
    M I N DI

    SvaraRadera