Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

onsdag 6 juli 2011

NYHETENS BEHAG HAR SVALNAT

Försökte febrilt igår att få till en fotoblogg via mobilen, både den gamla med kontantkoret och den nya med mitt gamla sim-kort.Dessvärre gick inte detta.

Men killen på Mobilizera har lovat att hjälpa mig med den tjänsten. Blogger´s märke finns.

Så nu har jag i stor sätt ingen användning för någon av dem.

Så då får jag försöka lära om.Det här har jag tagit via satelit-kamera.Det är i Pershagen.Du kommer ner till Brandkårsbryggan om den finns kvar nu vill säga.I Havsbandet rakt över viken ligger Hall.Fängelset.
Där sken solen för vi bodde framför ett högt berg.Däruppe på Båtsmansvägen.

Jag stod ofta och metade tusenbröder åt våra 7 katter vi hade som föddes 28 Maj 1991 och vi flyttade från vackra huset och Pershagen i December 1993.Men då hade en av kattungarna Prick-Anna o.Lill-Anna sålts.
Prick-Anna till en familj boendes nere vid båtvarvet. Och Lill-Anna till en gubbe i Fornhöjden.Försökte följa upp Lill-Anna efter ett år hade hon fått en kull ungar.Enligt gubben en kull varje år.Var dot och pratade med en granne som sa han har aldrig haft någon katt.Hur snurrigt lät inte det, såg ju själv kattögon i brevinkastet.


Dessa är det inte. Det är katter från Södertälje katthem.Har scannade foton på kattungarna, men hur i all världen får jag fram dem.

De här fotona är från Picasa Webbalbum.Får väl leka fram lite på mitt eget sätt, det är väl så man lär sig.
Så Du får ha tåla mod med mig.Det är aldrig för sent att lära sig något nytt.

2 kommentarer:

  1. Hej :) Jag matar igelkotten med pannkaka och jordnötter .. sånt som man köper till fåglar och så torrt katt mat

    SvaraRadera
  2. Hej
    Nu har du ännu en blogg...hur ska jag hinna med alla, men jag gillar=) Ha en finfin dag i sommarvärmen/ Monica

    SvaraRadera