Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

måndag 23 april 2018

VÅREN 2018

Hej allesammans !
 Ja nu var det ett bra tag sedan jag fick  matte att skriva något i bloggen.

 Allt är som vanligt inget nytt har hänt egentligen.

 Vi är friska både matte och jag , bara jag får lite pälsvård mat och vatten.
  Det finns skålar med både  torrisar och vatten utplacerade lite här och var

  Nu har duvorna börjat käka av småfåglarnas frön. Det ogillas av matte,
  jag skrämmer bort dom,
 
 Matte undrar så om det är den med det skadade  benet som kommer i år igen har även sin fru med ibland. Då vaktar han i syrenbusken medan hon äter.


 Så här ligger jag och sover efter maten, när jag inte ligger i campingstolen under filten.


Ny med luckan är inte tät så ströt sprätter jag ut ännu mera nu. Och matte sopar upp.
Den gamla kan jag använda oftare för den ställde matte ut på min rastplats. Botten är sönderfrätt av min urin.



 Där sover Gullevi , att inte hon störs av duvorna.  Så sitter de där och spanar är kusten fri flyger de ner på mattes sovrums fönsterbleck där solfrosfröna finns till småfåglarna,  du kan se det, de kommer

 inte och äter nu, så tydligen finns det insekter. Bofinksparet kommer och nötväckan samt några sparvar.


Titta de kommer upp tulpanlökarna som matte satte ner i höstas, och mitt gräs börjar växa, så gott att få några strån som matte ger mig genom gallret.



Matte var och handlade lite mat och oss i går. Torrfoder har jag det köpte hon från VetZoo, Taste of the wild, så har jag godis mot hårbollar och Dreamies i olika smaker.

Nu har jag inte mer att berätta

Hoppas alla mår bra.
Skön vår till dig.
Tass och nospuss från
Prinzen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar