Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 18 november 2017

VAR ÄR SNÖN

Tror det blir bättre bara den kommer för detta regnande är inte kul för
en katt. Förr satte matte upp skydd, så jag kunde sitta inunder och titta ut.
Det har hon tydligen glömt bort.

Alla katter är ju infångade och inga nya har kommit till.
Fåglarna behöver jag inte gå ut för att se, då kan jag ligga i
fönstret med en springa luft att andas in.



Egentligen får matte inte mata fåglarna. Men det gör hon ändå.


När jag vill gå ut, gör jag det, när matte öppnat, sedan går jag in och ut och hon
blir så arg för att jag inte stänger dörren efter mig.
Nu får hon ju motion för varje gång hon ser att jag är inne, får hon resa på sig
och gå och stänga.

Har lite tråkigt kan jag erkänna. Gillar inte när matte sitter vid den där lilla teven.
Och knapprar på tangenterna. Orkar inte leka länge. Vill helst bara sova. Brukar göra
det när det regnar.


I finaste soffan där gästerna ska sitta. Men de är inte här nu. Senaste gästen var Pia,
Hon bor lite längre ner i kvarteret.



Ha det så bra så kommer jag kanske igen snart.

Tass, tass nospuff




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar