Händelser i Vardagslivet med Prinsen

Hoppas något kan roa Dig.

lördag 29 december 2012

VILA EFTER MATEN

Är det väl många som gör, både människor och djur.
Detta fann jag i min samling av gamla foton, det är när vi bodde i Pershagen,
måste vara 1992 katterna föddes 28.5.91. Och här är de stora.Har ingen som kan ta kort på mig
och Prinsen.Han ligger inte i mitt knä.Bara med framtassarna. Tror han vet om att han är tung.
I natt kom han in vid fyra tiden. Sa att blir Du rädd får Du komma in till matte.
Man kan tro han förstår.'



Henne fick Madeleine på sin 25 årsdag.Hon trodde det var en kille.Vid steriliseringen upptäcktes
det att det var en hona. Dottern har berättat att hon snor barnens mackor om de inte  har uppsikt.

Hon är en utekatt.Fast hon är ju inomhus också till och från.

Prinsen ska ju vara innekatt.Men fy så synd jag tycker det blir att inte få klättra i träd.Får se om jag kan
skaffa en sele till honom och ta små promenader i vår.När han blivit lite mera hemtam.Märker ju hur gärna ha vill ta sig ut, när vi är på balkongen.

Ännu är det inte färdig nätat, glipar på flera ställen.Osäkert.

Hade spelat in en video men det funkar inte att överföra den till google+.(vet inte hur man gör)

En väninna tyckte inte det hände något.Det är väl bra det. Ingen smitning eller skada uppstod.
Fick i alla fall Julklapp av Dennis. Han visste att jag behövde en pannlampa, för det är så mörkt
under balkongen. Och en ny radio klocka med MP3 och radio. Från Miljonlotteriet. Tror han
vunnit den.Nu gäller det att ställa in rätt kanal. Det har jag inte lyckats med ännu. P4 Stockholm,
Behöver mera ljud till melodikrysset som går av stapeln Lördagar.

Jo, Du ser rätt en halvårsprenumeration på trisslotter fick jag också. Det var väl tack för att jag
ställde upp på Dennis när han brutit lårbenet och jag for i skytteltrafik med bussen. Som Du säkert
minns. Nu klarar han sig själv. Visst jag kan hjälpa till med lättare göromål. Dock ej städning. Har nog
med mitt
Önskar alla ett gott slut på det gamla året. Och ett härligt 2013.


8 kommentarer:

  1. Önskar dig verkligen detsamma!
    Allt gott och ännu godare än nu!:)

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Det där med att överföra videofilm har också jag funderat på, men kan inte. Hoppas det plötsligt kommer som en blixt från klar himmel: Ja, men sååå ska jag göra! :)
    Så kul att få träffa dotter och barnbarn... :)
    Ännu ett par dagar kvar innan nyåret, men passar på att redan önska dig ett riktigt bra nytt år! Kanske blir det fler önskningar :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år till dig och din prins! :-)

    SvaraRadera
  4. Ha en fin helg och ett gott nytt 2013, VIOLA

    SvaraRadera
  5. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2013!/Laila

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    Härligt att se hur mycket glädje katter kan sprida, även om de ibland är väldigt tunga ...

    SvaraRadera
  7. Det har gått några dagar in på nya året. Hoppas att du och prinsen får ett fint 2013. Ett koppel blir nog bra på Prinsen. På min gård är det tre personer som har var sin katt och rastar dem med sele och det ser ut att gå bra. Din balkong blir väl också färdig någon gång. Katten behöver frisk luft.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera